Аналітика

Примарний успіх Китаю

«Сотні медичних досліджень, опублікованих у наукових журналах, можливо, були підроблені агентствами. Якщо підозри підтвердяться, репутація Китаю як наукової нації похитнеться», — пише німецький журнал Der Spiegel.

China Flag on a Cloud Background

«На початку 2018 року Китай скинув з престолу США: вперше в історії китайські вчені опублікували більше наукових статей, ніж їх колеги з США. Стало ясно, що Китай усе більше виступає конкурентом західного світу також і в суперництві за лідерство в науці», — зазначає журналістка Юлія Мерлот.

«Однак успіху китайської науки, очевидно, сприяє вкрай сумнівна практика. Кількість публікацій сильно впливає на можливість зробити кар’єру. В блозі For Better Science німецький біолог Леонід Шнайдер спільно зі своїми колегами-дослідниками збирає дослідження китайських медиків, які, ймовірно, ґрунтуються не на цій дослідній роботі, а складені і подані для публікації агентствами на замовлення вчених».

«При цьому проблема полягає не тільки в обмані як такому, але і в тому, що підроблені дослідження, опубліковані в авторитетних наукових журналах, служать іншим ученим як основа для їх роботи. Вони також можуть використовуватися як доказ безглуздої терапії, застерігають Шнайдер та колеги».

«Як стверджують дослідники, вони виявили майже 300 фейкових досліджень, написаних агентствами. Вони опубліковані в наукових журналах авторитетних видавництв, у тому числі Wiley, Elsevier і Springer Nature».

«У роботах біологи знайшли зображення, які, ймовірно, були створені за допомогою графічних редакторів. (…) Дослідники також виявили у різних, незалежних один від одного дослідженнях, повторювані зображення».

«Викликало підозри у Шнайдера і його колег також те, що в деяких дослідженнях контакти авторів вказані на поштових скриньках від Google. При цьому в Китаї неможливо скористатися Google, не порушивши закон». До того ж самі назви електронних адрес викликають сумніви в серйозності їхніх власників, йдеться в статті.

«Велика частина наукових журналів вказує, що перед публікацією дослідження перевіряються незалежними експертами і редакторами. (…) Подібна експертна оцінка здійснюється і в журналі Journal of Cellular Biochemistry видавництва Wiley, проте і там блогери знайшли 42 підозрілі публікації, під підозру потрапило 61 дослідження, опубліковане видавництвом». Один з дослідників For Better Science вважає, що в передбачуваному обмані бере участь один зі співробітників наукового журналу».

«Видавництво Elsevier, в якому блогери виявили 59 підозрілих досліджень, повідомило у відповідь на запит Der Spiegel, що робота шахрайських агентств являє собою проблему вже багато років — поряд з Китаєм вона практикується в Індії, Росії та Ірані. Деякі сайти агентств-ошуканців вже заблоковані, але деякі агентства не представлені в інтернеті, тому, за словами видавництва, з ними важко боротися», — повідомляє Der Spiegel.

Джерело: Der Spiegel

Натхнення: inopressa.ru

Кнопка «Наверх»
Закрыть